Pozivamo vlado, da umakne zakon o vodah, organizatorje referenduma pa, naj sodelujejo pri kreiranju novega – skupnega zakona.
Od leta 2018 naprej v Sloveniji ni mogoče izpeljati z ustavo skladnega referenduma
V primeru pritožbe na referendumski izid bo Ustavno sodišče dolžno ugotoviti, da je rezultat neveljaven, ker je potekal v neustavnih pogojih, obenem pa postopati tako, da bo končno prisililo Državni zbor, da sprejme referendumsko zakonodajo, ki bo v skladu z ustavo in ureditveno odločbo US ob razveljavitvi referenduma o drugem tiru leta 2018, ki je hkrati DZ zavezala k odpravi neustavnega stanja.
Ustavno sodišče je namreč leta 2018 razveljavilo referendum, razpisan leta 2017, o Zakonu o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom … (ZUIGDT) in odločilo, da se referendum ponovi. To je natanko opisano v ureditveni odločbi, pod katero je podpisana tedanja predsednica Ustavnega sodišča dr. Jadranka Sovdat. Ustavna odločba je bila sprejeta soglasno z devetimi glasovi za in nobenim proti in je razveljavila referendum in odločila, da je DZ dolžan v roku enega leta zakon o referendumu in ljudski iniciativi in referendumski kampanji uskladiti z Ustavo RS.
Vendar se DZ niti z enim korakom ni približal temu. Dosedanja ureditev namreč ne zagotavlja enakosti obeh protagonistov – zagovornikov in nasprotnikov zakona v referendumski kampanji.
S tem pa ni zagotovljena enakost volilnega glasu, ki je nujna za legitimnost in legalnost referendumskega izida, izid referenduma v teh razmerah pa je nelegalen in nelegitimen, ne glede na to kdo je zmagovalec (več)