Splošno znano je, da v Sloveniji primanjkuje vsaj deset tisoč stanovanj in prav toliko postelj za starejše državljane. Trg s strani države regulira le birokracija v okvirih gradbene zakonodaje in urejanja prostora, vse drugo je prepuščeno pohlepu, ki se odraža v nerazumnih cenah in dvomljivi kakovosti materialov, sposobnosti arhitektov kot zakotnih risarjev. Prosti trg s kratkotrajnimi namestitvami za turiste je že tako uničen trg nepremičnin v nekaterih delih države zravnal do temeljev.
Prav nobene resne razlike ni med cenami opeke, betona, armiranega železa, strešnikov, vtičnic in parketa, glede na lokacijo gradnje, pa naj se ta odvija v Radljah ob Dravi, Izoli ali Brežicah.
Podobno velja za cene gradbinca, izvajalcev in vseh dobaviteljev, a glede na cene projekta v razmerju oddaljenosti so to vendarle nadzorovani in minorni zneski. Dvorne gradbenike, padle z zadnjo, dobro premišljeno, načrtovano in umetno povzročeno finančno krizo, so nadomestili z novimi, ki se prej na področju gradbeništva niso pojavljali.
Samo v prestolnici po oceni direktorja Stanovanjskega sklada MOL primanjkuje štiri tisoč stanovanj, brez upoštevanja manka dijaških in študentskih postelj. Razumljivo je, da zasebni kapital išče načine, kako bi lahko nastalo praznino kar najhitreje zapolnil z razpršenimi investicijskimi projekti, medtem ko mesta in država izvajajo projekte, ki so po obsegu izjema, namesto pravilo.
Žal odločevalci in nosilci funkciji nimajo nikakršne ambicije izvajati ustavnosti in zakonitosti, saj jih k temu nihče ne vzpodbuja, še manj pa priganja.
Obveznice so rešitev programa stanovanjske gradnje
Uporaba Zakona o hipotekarni in komunalni obveznici (ZHKO-1) je rešitev pomanjkanje ponudbe stanovanj. Nazadnje je ta mehanizem, ki ga mora za izvajanje dovoliti Banka Slovenije, uporabljala NLB, ki je v letu 2012 sicer pridobila dovoljenje, ker pa z njim ni poslovala, ji ga je BSI ukinila. V praksi to pomeni naslednje: poslovno banko je treba motivirati do mere, da ji bo tok denarja koristil in bo v njem videla izjemen potencial prodaje kreditnih pogodb obstoječim in novim komitentom. NLB to že vse zna, zdaj to razumem in obvladam celo jaz, vzporedno pa se je pojavilo še nekaj skupin, ki preverjajo možnost izvedbe tega mojega programa.
Omenjena zakonodaja banki omogoča (zelo poenostavljeno povedano), da lahko za prejeto gotovino izda obveznico in pridobi inicialni zaseben kapitala ali kapital, ki ga Republika Slovenija lahko in mora zagotoviti kadarkoli (višino tega inicialnega kapitala ocenjujem na deset milijonov evrov kot zadosten zagonski znesek).
Vloženi denar prihaja od ljudi, ki jim bančne obresti pozitivnega stanja ne pomenijo mamljivega odnosa do banke. Še več: zdaj so denarna sredstva že obremenjena za ležarino na bančnem računu (več)