Za nekaj časa bodo lahko vsi učenci okusili šolanje na domu
Spodbujajte samostojnost otroka, spodbujajte to, da naredi in odkrije čimveč sam. Ne ponudite mu vsega na pladnju, dovolite mu kreativnost. Spodbujajte razmišljanje s svojo glavo. Naj vama ne bo pomembno samo to, da “odkljukata” dnevno določeno snov.
Spletni Časnik

Nedelja, 15. marec 2020 ob 20:43

Odpri galerijo

Šolanje v času epidemije Covid-19

S ponedeljkom, 16.3.2020, se do nadaljnjega zapirajo vzgojno-izobraževalni zavodi. Vsa natančna navodila o načinu podajanja snovi v tem času bomo starši prejeli in se bodo od šole do šole tudi razlikovala. A nekaj bo skupno vsem: za nekaj časa bodo lahko vsi učenci okusili šolanje na domu (čeprav v tem primeru odpade najlepše – skupni izleti in druženja šolarjev na domu).

Tukaj je nekaj praktičnih nasvetov iz izkušenj, ki vam bodo gotovo prišle prav.

Urnik – da ali ne?

Sebe in svoje otroke dobro poznate in tako najbolje veste, ali bolje funkcionirate v strukturiranem dnevu ali v spontanosti.

Če ste bolj organiziranega tipa, skupaj naredite urnik. Ta bo potreben tudi v primeru, če boste vi delali od doma.

V urnik postavite čas za delo, čas za učenje, čas za igro. Otroci naj vedo, kdaj morate delati in kakšne so takrat njihove odgovornosti. Ločite tudi čas, ko boste otroku snov razlagali in čas, ko bo otrok delal samostojno. Nikakor pa seveda za učenje in poučevanje ne bo potrebnih toliko ur, kot jih otrok preživi v šoli. Morda boste presenečeni, kako hitro bosta predelala načrtovano. Stopite tudi izven okvirjev – naj bo dopoldan čas za igro in morda popoldan za učenje. Raziskujte, kakšne vrste rutina vam ustreza!

Lahko pa izberete spontani način, če le ta ustreza vašemu slogu. Svetujem, da ga vsaj za kakšen dan okusite. Sledite otroku. Učite se, ko otrok pokaže zanimanje, izkoristite tisoč in eno priložnost za učenje skozi igro. Pokukajte v učbenike, kaj se je potrebno naučiti, potem pa poiščita način, da se tega naučita skozi vsakdanje situacije. Naj pobudo za učenje da otrok. Naj otrok odkriva, raziskuje, vodi!

Pa še to: če kakšen dan ne gre, si vzemite prosto. Gotovo boste v naslednjem dnevu naredili dvakrat več.

Ne znate česa razložiti?

Morda se bo zgodilo, sploh, če imate starejšega otroka, da česa ne boste znali razložiti. Nič hudega! Verjetno bodo sicer na voljo video poučevanja s strani vaše šole, vendar imate tu še celo paleto drugih možnosti! Lahko sodelujete med prijateljskimi družinami – nekateri starši so bolj nadarjeni za naravoslovje, drugi za družboslovje. To je zabavna izkušnja za vse „vpletene“, vredna, da se jo preizkusi. Lahko pa skupaj z otrokom pobrskata tudi po spletu – načinov razlag snovi je malo morje. Med drugim je npr. tudi založba Rokus v teh dneh omogočila brezplačne dostope do gradiv. Tudi za vas bo zabavno osvežiti stara znanja ali osvojiti čisto nova!

Kaj pa, če je otrok več?

Šolanje na domu zna biti naporno, kadar je otrok več. Presodite, kaj vam kot družini bolj ustreza – da se učite v skupnem prostoru ali da so otroci med seboj ločeni. Ne glede na to pa med otroki izmenjujte samostojno in vodeno delo – ko enemu razlagate, naj drugi raziskuje/vadi/dela sam. Za dobro prakso velja tudi ideja, da starejši otroci pomagajo mlajšim.

Otroci se učijo na različne načine

Sedaj imate odlično priložnost, da spoznate, na kakšen način se vaš otrok najlažje uči. Ker obstajajo trije učni tipi (vizualni, avditivni in kinestetični), vsem otrokom v šolskem sistemu ni najlažje. Nekateri si snov lažje zapomnijo, če jo preberejo (in če je ob tem še lepo pobarvana), drugi, če jo slišijo (ali če ob učenju poslušajo glasbo), tretji ob učenju čutijo potrebo po gibanju, premikanju. Opazujte, odkrivajte, spodbujajte!

Odkrivajte zanimanje otrok, sledite radovednosti

Svobode pri poučevanju najbrž ne bo veliko, saj vam bo s strani šole snov jasno določena. A ne omejite se zgolj na to, če otrok pokaže zanimanje za več. Skupaj raziskujta, preizkušajta, povezujta, odkrivajta dalje!

Če mlajšega otroka zanima snov starejšega, naj se pridruži! Če ga zanimata dve strani naprej v učbeniku, naj razišče! Če bi rad dodatno kaj izvedel, naj pobrska po spletu (v knjižnice žal najbrž ne bo mogoče zaviti).

Spodbujajte samostojnost otroka, spodbujajte to, da naredi in odkrije čimveč sam. Ne ponudite mu vsega na pladnju, dovolite mu kreativnost. Bodite pozorni na njegove ideje in jih skupaj razvijajta. Spodbujajte razmišljanje s svojo glavo. Naj vama ne bo pomembno samo to, da “odkljukata” dnevno določeno snov ...(več)

Galerija slik

Zadnje objave

Fri, 5. Mar 2021 at 00:01

21 ogledov

Institut konstruktivne nezaupnice tudi za ustavne sodnike
Slovensko washingtonsko močvirje niso samo Murgle, pač pa tudi najvišja sodna institucija v državi, sestavljena po priporočilu bivše Cerarjeve poslanke Jasne Murgel. Podobnost obeh imen to dokazuje. Zato so rezultati takšni, kot so, globoko negativni. Ustavno sodišče ni zgled, ampak nacionalna sramota. The post Institut konstruktivne nezaupnice tudi za ustavne sodnike appeared first on Časnik.

Thu, 4. Mar 2021 at 20:45

21 ogledov

Narava in pokrajina (foto): Slapovi Davče
Janez Mihovec – Slapovi Davče V Selški dolini med Železniki in Zalim Logom na levo zavije cesta. Vije se sem in tja po soteski potoka Davča in nas popelje v slikovih hribovit svet. Nekoč je bil naseljen z nemškimi naseljenci. Prav tistimi, kjer si je Izidor iskal neveste v Visoški kroniki. Dandanes je to svet […] The post Narava in pokrajina (foto): Slapovi Davče appeared first on Časnik.

Thu, 4. Mar 2021 at 00:02

93 ogledov

Opozicija razbija državo, ker je na oblasti in ne nekdo drug
V opoziciji se ne grejo politike ampak razbijanje in uničevanje države zaradi silne bolečine, ker je na oblasti Janez Janša, in ne kdo drug. Zaradi te »silne bolečine« niso zmožni osnovne politične geste: ob priznanju razmerja politične moči izpogajati sporazum, ki bi bil v danih razmerjih moči maksimalno dober za vse udeležence in bi vsi skupaj tako zaradi dela za skupno dobro zakopali bojne sekire do novih razmerij moči. The post Opozicija razbija državo, ker je na oblasti in ne nekdo drug appeared first on Časnik.

Thu, 4. Mar 2021 at 00:01

89 ogledov

Slovenska vrsta Zdenk
Zdenke so (bile) javne osebe in da so jim skupni samo ime, ambicioznost in oblastiželjnost. Vsaka izmed njih je slednje dvoje udejanjala v svojem času, na svoj način in v vsakokratnem družbenopolitičnem okolju. Med zločinskim življenjem in delom Zdenke I. in drugimi tremi Zdenkami ni nikakršne neposredne zveze. The post Slovenska vrsta Zdenk appeared first on Časnik.

Wed, 3. Mar 2021 at 00:03

142 ogledov

Pogled od zunaj na slovensko medijsko krajino
Slovenski medijski prostor in domnevno zatiranje novinarjev so se znašli v neverjetni polemiki v tujih časopisih. Očitno je, da v tujini sploh nimajo pojma o resničnem stanju v slovenskem medijskem prostoru, ki je zelo specifičen, sicer bi poročali veliko bolj objektivno. The post Pogled od zunaj na slovensko medijsko krajino appeared first on Časnik.

Tue, 2. Mar 2021 at 00:01

187 ogledov

Simbolizacija krajine
Upajmo, da bodo sledi t. i. rapalske meje izginile mnogo prej kot sledi rimskega limesa, saj se ta krivična meja še vedno (sistemsko) utrjuje tudi v glavah številnih Italijanov; enako upajmo, da bodo iz povsem podobnih razlogov izginile iz slovenske pokrajine tudi sledi druge vrste okupacije: povojni spomeniki skupaj z napisi TITO po primorskih hribih, ki simbolno pohabljajo našo pokrajino in mesta, podobno kot pohabljajo duha celih generacij ...  The post Simbolizacija krajine appeared first on Časnik.
Teme
izpostavljeno - desno v objektivu epidemija koronavirus osnovno šolstvo

Zadnji komentarji

Prijatelji

Bojan  AhlinRoža Karan (Astrologinja)Branko GaberAleš ČerinMatija Gabrovšek

NAJBOLJ OBISKANO

Za nekaj časa bodo lahko vsi učenci okusili šolanje na domu