Ko sem iz medijev izvedel za sredin protirasistični shod na Prešernovem trgu v Ljubljani, sem si dejal, da moram ta shod obiskati, hkrati pa, da bi bilo dobro pravilno v kontekstu dopolniti izjave oz. parole udeležencev. Ker sem približno sklepal, da bo to shod študentov in drugih pripadnikov levega post-socialistično-mirovniškega gibanja, sem se odločil, da bom njihovim dobronamernim, a naivnim in stvarnosti ne pravilno zavedajočim se geslom, dodal še par parol, za katere sem sklepal, da bosta uravnotežili sporočilo shoda.
Doma sem našel nekaj neuporabljenih plakatov Nove Slovenije z lanskih volitev, nanje po dvakrat napisal “Evropa je krščanski kontinent” in “Stop islamizaciji Evrope” in odšel v Ljubljano. Ker nisem ravno vajen javnega izpostavljanja, sem na pomoč poklical znanca arhitekta Klemena Zbačnika, za katerega vem, da dobro ve, kako nagovarjati javne ustanove, uradne osebe, policiste, pripadnike varnostnih služb itn. Sklenila sva, da se dobiva na stopnicah pred vežo Frančiškanskega samostana, saj je od tam najboljša možnost, da pošljeva sporočilo med ljudi.
Shod se je lepo začel z vzpodbudnimi ritmi, višek pa je doživel v prebiranju pisma, ki se je končal z besedami: “… ker nismo rasisti in ksenofobi in ker vemo, da je svet mnogoterih svetov mogoč! Niti meje nas ne bodo ustavile!” Ne dvomim v dobronamernost izrečenih besed in tudi ne v pristno podporo izrečenemu s strani publike, a vseeno menim, da ni dobro biti slep in naiven. Dogodki, ki smo jim priča v zadnjih tednih, kažejo, da doživljamo islamsko invazijo na Evropo. Ker vemo, da je islam s svojimi vrednotami oz. orientacijami, ki so radikalno nasprotne vsemu, za kar se povojna srednja in zahodna ter post-totalitarna vzhodna svobodna, demokratična, na človekovih pravicah in sekularizaciji utemeljena Evropa zavzema, že 1300 let smrtni sovražnik Evrope, velja biti še toliko bolj previden. Zato domoljubno čuteč Slovenec, ki se zaveda pomena in kvalitete slovenstva in njegove vpetosti v evropski prostor, ne more molčati ob javnem izražanju takšnih varljivih nesmislov in neresnic. Svet mnogoterih svetov v tem primeru (skoraj) ni mogoč, kar nam jasno kaže celotna zgodovina (ne nazadnje nedavna vojna v BiH), pa tudi velika večina posnetkov, ki prikazuje te “uboge”, “nemočne”, “pomoči potrebne” “begunce” po prihodu v Evropo.
Po osrednjem govoru sva s Klemenom izpostavila plakata. Odziv je bil takojšen in res buren, priznam pa, da vseeno nisem pričakoval tako primitivne in grobe reakcije. Strinjam se z glasnim vpitjem in žvižganjem, tudi nesmiselne vzklike, “Nazi raus!” bi morda prezrl, žal pa nama je množica pokradla in uničila plakata, kar od protestnikov, zavzemajočih se za “možnost sveta mnogoterih svetov”, ne bi pričakoval. Tudi nastop muslimanskih gospa in policije je le še dodatno razvnel vzdušje. Očitno je bilo, da je nastop skupine na vsakršno (A)avtoriteto (Bog, Kristus, Cerkev, …) preobčutljivih študentovskih preedipalnih narcisov ter ostarelih fdv-jevskih jugonostalgičnih feministk za našo javnost in siceršnjo družbo sicer ne samo popolnoma nepotreben, a žal. tudi zelo škodljiv in razdiralen, še posebej, ker o teh “seansah” senzacionalistično in nekritično poročajo vsi levi mediji v državi.
Najino osebno izpostavljanje v javnosti in osebna diskriminacija levih medijev ter celo omejitev svobode izražanja s strani državnih organov pa sodeč po burnih javnih odzivih na socialnih omrežjih vendarle ni bila zaman. Danes že večina ljudi v Sloveniji in Evropi razmišlja o problemih migrantov in tudi o pripravljenosti naše države na ta problem tudi zaradi t. i. “incidenta na frančiškanskih stopnicah”, še posebno iz vidika varnosti in ohranitve demokratičnih vrednot in zakonov z ustavo, ki temeljijo na človekovih pravicah. Te so po najinem mnenju zgodovinsko oblikovale Evropo in so v naši današnji družbi možne prav zaradi poglavitnega krščanskega načela “Storite svojemu bližnjemu to, kar vi pričakujete, da drugi vam storijo”. To načelo je prišlo v Evropo in povzročilo razmah šolstva, pismenosti in razvoja znanosti, ki si je skozi zgodovinski razvoj lahko utrla pot skozi vse vrste verskega fanatizma ter razvila idejo o humanizmu razsvetljenstva, ki daje svobodo oz. “liberalnost” človeku zahodne civilizacije v okviru omenjenega krščanskega načela. Kot rečeno, je vse našteto islamu tuje.
Naj zaključim. Seveda sem toliko človeški, da vem, da je potrebno pomagati ljudem v stiski in da je med migranti nekaj takih, ki to pomoč potrebujejo. Vseeno pa menim, da moramo kot narod in država tem ljudem postaviti nekaj zavezujočih zahtev. Povzel bi jih recimo takole: Začasni prišleki morajo a) izkazati hvaležnost za našo pomoč, b) spoštovati vse vrednote naše družbe, začenši s krščansko tradicijo, c) odgovorno ravnati: to pomeni nobenega kaljenja javnega reda in miru, nadlegovanja žensk, uničevanja javne in zasebne lastnine, vlomov, ropov, posilstev itn.
Srčno upam, da nisem prevelik optimist, čeprav mi posnetki iz sosednjih držav zbujajo resen dvom. Upam, da se bomo domoljubni Slovenci zbudili, stopili skupaj ter javnosti večkrat in vztrajno predstavljali naše zahteve za ohranjanje slovenstva in evropejstva. Pri tem lahko zagotovimo, da ne bosta trpeli ne solidarnost in ne strpnost do drugih. Menim, da trenutna situacija to od nas terja.
Andrej Štrus
Grosuplje