Zelo kritičen do nastopa skupine Laibach v Severni Koreji je bil nemški Spiegel. Koncert je označil za slabo, ponesrečeno šalo. Laibach, ki so v 80-ih izumili svoj Disney totalitarizem in na jugoslovanske komuniste po hitlerjansko kričali dovolj dolgo, da so se ti odplazili, imajo danes žarek priokus, je poročal.
Če so bili Laibach leta 1980 ustanovljeni kot umetniški projekt, so njihova izvajanja do leta 2012, ko so dejansko nastopili v londonski galeriji Tate Modern, dobila pridih nečesa obupanega, brezdušnega, postali so prazna gesta, provokacija, ki je že dolgo tega ostala brez naboja.
Leta 1983 so po pisanju Spiegla Laibach veljali za državne sovražnike, Slavoj Žižek pa jih danes imenuje državni umetniki in tako na nek boratovski način povsem sovpadajo s Kim Jong Unom, ki v Severni Koreji leta 2015 prav tako goji svoj Disney totalitarizem. Laibach naj bi se začeli zamenjevati s svojo lastno pozo in naj bi preživeli preživeli lastno smrt, kar je za umetnike še posebej tragično.
“Če je to tista subverzija, o kateri so Laibach vedno sanjali, potem lahko skupina na svoj nastop v Pjongjangu gleda kot na maščevanje zgodovine nad njenim lastnim koncem,” je sklenil Spiegel.
Več lahko preberete na strani tednika Demokracija.
_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.